No,niin:viikolla sitten huomasin,että olis käsiviehetreeniä Pinsiössä sunnuntaina eli tänään.No,mikä jottei ajattelin.Siis mulla ei edelleenkään ollut (tai ole vieläkään ;-) ) kamalasti hajua koko touhusta.
Perjantai ehtoona soittelin Vuokolle (Pilvin entiselle "äidille") että mitäs jos menisin.No,mikä jottei,äläkä jännitä koira osaa homman,sanoi Vuokko.Eli rohkein mielin,itsellä ei hajua,mutta koiralla senkin edestä =)
Sitten lauantaina vielä soitin Greysportin Pekulle (toisen järjestävän kennelin "tyyppi") että voiko tulla,mitä mukaan yms. lätinää.Reteenä kehuin:juu,on meillä koppa (kennelsellainen),tai siis oli silloin ;-) mutta ei sitten enää myöhemmin samana päivänä.Oltiin muutama tunti poissa kotoa ja koppa jäi keittiön pöydälle,mutta kun tulimme se löytyi olohuoneen lattialta "kiristysremmit" poikki purtuna,että sillai...Iski jo paniikki,että eikö me voidakkaan mennä! No,riskillä ajeltiin koko ryhmä rämä (Minä,Pilvi,Mari ja 3 mukulaa)Pinsiöön,että ellei juokseen pääse niin kattellaan :D
Ekax siinä veti pari whippettiä ja kun Pilvi kuuli vieheen äänen niin jessus mikä veto noin pienex koirax,sai oikeasti pidellä.Eli vissiin sitä Vuokko tarkoitti,että koiraa osaa ja tietää tasantarkkaan mitä tapahtuu..
Sitten oli Pilvin vuoro(eli saatiin mennä ilman koppaa),moneen kertaan kysyin mitä mun pitää tehä ja koska ja kertokaa sit mitä mä teen jne..
Viehe vedettiin sinne 200m:n päähän ja mulle sanottiin,että ota valjaat pois ja pidä koira paikallaan (no just ajattelin ;-) ),mutta kerrankin oli koira jonka päällä voi seistä hajareisin.Viehettä alettiin kelata...Pilvi alkoi tempoa..mulle iski paniikki:millä mä tän pidän...onneksi sitten annettiin lupa päästää irti =) ennenkuin ehdin katseeni nostaa oli koira jo ties missä,jösses mikä lähtö ja vauhti (tiedä sitten onko oikeesti,mutta mun silmään ainaskin ;-) ) sitten "valeviehettä" heitettiin ja Pilvi läx takas mun tykö ja sain likan hyvin kiinni,Mari oli kyllä toisessa päässä valmiina.
Kipinä iski,pieni tauko ja otetaan uus veto =)
Pilvi kyllä piti itsensä sujuvasti lämpimänä kun tärisi menohaluja muiden vetäessä aina kun vieheen ääni kuului ;-)
Toinen veto meni mielestäni yhtä komeasti kuin eka.Upee koira,upee laji! Kiitos järjestäjille,taas on koukutettu uusi lajiin höyrähtänyt :D
Paluumatkalla otimme vielä yhden mukulan mummulta mukaan eli rattoisa kotimatka =) kun jatkossa pääsis ilman mukuloita,olis "hieman" helpompaa..