Huh hellettä sanon minä! Oltiin Porin Kv näyttelyssä ihan vaan yleisönä ja sillaihan se mukavimmin menee.En tiedä tuntuu että mä "olen kasvanut ulos" näyttelyistä,taas patistettiin ilmottaan ainakin Lolloo,antaas kattoo...

Ja se asia mistä otin kunnolla poppaa oli ne kuulutukset: auto jonka reknro se ja se,koira autossa! Hei haloo!Millanen ilma tänäänkin oli päivällä,ei todellakaan riitä jos ja kun auto on auringossa (ei tainnut varjoparkkia olla missään) että ikkunat on vähäsen raollaan.kait ne oli niitä aamukehien ROP-koiria,jotka oli viety autoon odottaan ryhmää ja itte kaljalle (kun sitäkin siellä oli).Milloinka ihmiset oppii!!

Mutta se mistä mä taas olen ylpeä (enkä koskaan varmaan lakkaa olemasta) on meidän Titta (http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKoira.aspx?RekNo=FIN19540/99&R=226) THE JALOSTUSKOIRA ;-) Titalla itsellään 8 jälkeläistä joista kahta on käytetty jalostukseen (ja kolmas suunnitelmissa),seuraavaa polvea onkin sitten jo 18 ja niistä jalostukseen käytetty kolmea ja kaiketi ainakin yhtä lisää on ajatuksissa,sit sitä 4 polvea onkin jo 41 koiraa!! Aikas huima määrä loppujen lopux ja onko järkeä.Onko Titta antanut rodulle jotain, mitään? Mun mielestä on.en toki ole kaikkia 2.polven ja siitä eteenpäin nähnyt,mutta paljon kuitenkin ja vielä enemmän kuvia eri tyyppien kotisivuilla yms..Mutta esim.terveystilastot kaikenkaikkiaan (67 koiraa) joista kuvattu 19 (osa vielä liian nuoriakin) A-lonkkia 15,B-lonkkia 2 ja C-lonkkia 2,kyynäritä on yksi jolla on molemmat 1 ja kaksi joilla on toinen ykkönen.Muotovalioita on 4 ja yksi S MVA,vepessä kisanneita on 4 ja tokossa kisanneita 2,käyttäytymiskoe läpäistynä yhdellä ja luonnetestissä on käynyt 3 (akselilla 99-159p).Eli rodun keskiarvoa huomioon ottaen ei huono.Että toi koiranetti on kiva =) Mutta edelleen mitä olen jälkikasvua livenä ja kuvissa nähnyt niin loppujen lopuksi ne surkeimmat (siis rotumääritelmän mukaan muuten ei todellakaan) tai olla mulla täällä (Sulkku ja Nelli).Hitaasti kehittyvää sakkia kyllä ovat olleet,nytkin mitä Porissa oli näitä Alman (http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKoira.aspx?RekNo=FIN18100/04&R=226 ) lapsosia,jotka on nyt sit himpun yli 2-vee niin ihan kakaroita ja kesken kehityksen,mutta saipa yksi silti Sertin ja VARACACIBIN. ja mä sitten tykkään tosta Almasta se on niinkuin Titta nuorempana niin olemukseltaan,ulkonäöltään ja ennenkaikkea se katse,maaginen katse =)

Joo,se siitä retostelusta,ja ihan ohi aiheen,vois niitä meriittejä -maybe-olla enemmänkin jos mä tykkäisin käydä näyttelyissä keekoilemassa.Mulle riitti Lollon kanssakin ne pari ja on sil ny sit ERI ja jotain VaraSertejä,so? jalostustarkastuksessa käyty ja luonnetestiin mennään...kun ehditään.

Tässä siis se koira jo en lakkaa hehkuttamasta,MAAILMAN MAHTAVIN MAMMA!

1298754.jpg

Kuva Tiina Parkkila